2012. április 1., vasárnap

Képviselői vélemények a Keceli Blogról


KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉS
2012. március 28.


(00:15:35-00:19:45)
Ugron Gyuláné, képviselő:

„Megjelent egy keceliblog… spot… nevezetű, mit mondjak… iromány.
Nem az bánt, hogy abban engem sértő módon emlegetnek, meg néhányunkat, hanem hogy Kecel neve is benne van, és nyilvánvaló, szintén névtelen. Ha valakinek mondanivalója van, annak legyen neve is! Ez az én állandó rögeszmém. Aki névtelenül rágalmaz, az bűncselekményt követ el! Tehát ha sikerül kinyomozni, hogy ki ennek a jegyzője, ennek a blognak, akkor annak büntetőjogi felelőssége van. És az elhatárolódás nem elég, én vitaképes vagyok. Tehát pedagógusként megtanultam; szülővel, gyerekkel szívesen leállok vitatkozni, ha neki van igaza, szívesen elfogadom az igazát, meg is adom, sőt elnézést is kérek. Tehát kérem azokat, akik nem értenek egyet velem, azok jelentkezzenek bármikor, TV-ben, élő adásban, egyenesben vágatlanul, bárkivel vitatkozom, bármilyen témában! De ha lehetséges ne járassuk le a városunkat azzal, hogy ilyen rémségeket írunk, meglehetősen nem magas színvonalon. Egyet elolvastam, mert annyira önkínzó én se vagyok, hogy ezeket én elolvasgassam. Egyet megnéztem, hogy körülbelül milyen kaliberű emberrel állok szembe… öm… nem félek tőle! Köszönöm.”

A névtelenség miatti váddal nem vitázunk. Mi sem jókedvünkből vállaljuk ezt a formát, hanem azért, mert a jelenlegi helyzetben másként nem képzelhető el Kecel város lakosságának mindenre kiterjedő, tabuk nélküli tájékoztatása. A névtelenséggel nem magunkat védjük, hanem a Keceli Blogot.
Viszont az elgondolkodtató, hogy miért zavarja ennyire a névtelenség a képviselő asszonyt. Mert azt mi is látjuk, hogy ez az „állandó rögeszméje”. Miért nem koncentrál inkább a tartalomra? Miért nem beszél a blog állításairól? Miért nem vétózza meg azokat? Igaz, arra fel kellene készülni, ahhoz nem lenne elegendő egy érzelmi alapon történő, kapkodó felszólalás.
Micsoda felszínes hozzáállás a szerzők személye után kutakodni, és vádolni illetve fenyegetni őket?! Mi állhat ez mögött, ha nem bosszúvágy?
Kedves képviselő asszony! Ez az ügy most ennél sokkal többről szól!

 „Büntetőjogi felelősség”?
Ugron Gyuláné nyilvánvalóan nem tudhatja (mert elmondása szerint nem olvassa a Keceli blogot), ezért leírjuk:
Blogunkban a nyilvános testületi üléseken elhangzott hozzászólásokat IDÉZZÜK, s ezekkel kapcsolatban teszünk fel kérdéseket. A képviselő asszony által említett „rémségek”, amik „meglehetősen nem magas színvonalon” hangoznak el tehát minden bizonnyal az idézett felszólalások lehetnek.

Blogunkban továbbra sem foglalkozunk személyi kérdésekkel.
A Keceli Blognak továbbra is egyetlen célja Kecel lakosságának tájékoztatása, szó szerinti idézetek, tehát megalapozott, visszaellenőrizhető információk alapján.
Ha ezekkel a tényekkel a képviselő-testület bármely tagjának „önkínzás” szembesülni, akkor nem kötelező olvasni a blogot.
A blog ugyanis elsősorban Kecel népéért, a lakosság számára is érthető, átlátható tájékoztatás érdekében született olyan emberek "tollából", akik már nem tudják némán tűrni a folyamatos hazugságokat, a félrevezetést.

Haszilló Ferenc, polgármester:
„Ilonka, parancsolj!”

Dr. Borbényi Ilona, képviselő:

„Ehhez kénytelen vagyok én is valamit fűzni. Most pont jó, hogy Marika beszélt előttem, mert ugye az Orbán Viktor által meghirdetett nemzeti együttműködés rendszere helyett úgy látom, hogy Kecelen a nemzeti együttrettegés rendszere készül, vagy építi valaki, vagy valakik, vagy szeretné építeni valaki. Én azt mondom, hogy ha ebbe beleszállunk, -tehát ha én vitatkozom Marikával-, akkor retteghetünk. Én nem vagyok hajlandó ebbe részt venni, és én nem tűröm, hogy a képviselői munkába engem valaki vagy valakik befolyásoljanak. Tehát a választók minket megválasztottak négy évre. Ha valaki így kívülről a képviselői munkát meg akarja határozni, fenyegetéssel, zsarolással[1], vagy egyáltalán meghatározni, hogy hogyan döntsön egy képviselő, vagy ne döntsön egy kérdésben, ez szerintem megengedhetetlen. Ha a választók bíztak bennünk és négy évre bizalmat adtak, akkor ezt a bizalmat ők vonhatják meg tőlünk a négy év teljesítménye alapján.[2] Tehát csak nekik van joguk és lehetőségük erre, senki másnak. Hát, vannak akik nem tudnak beletörődni, hogy már nem egyedül vagy kevesen intézik ennek a városnak a dolgait. Egyébként a kritika jó. Tehát énnekem nincsen semmi gondom a kritikával, s ahogy Marika is mondja, hogy lehet erről vitatkozni, bármiről lehet vitatkozni… A kritika jó, mert aki becsületesen, tisztességesen akar dolgozni, annak a kritika kihívás, illetve jobb munkára, jobb teljesítményre sarkallja. Tehát tulajdonképpen ezt meg kell köszönni, hiszen, ettől csak javul a helyzet.
Én nem olvasom a blogot[3], de annyian fölhívnak, hogy valami részleteket kénytelen vagyok tudomásul venni, mert elmondják a telefonban, de nem olvasom, ezzel nem lehet engem megfélemlíteni. Ugye volt egy híres magyar ember, Bibó Istvánnak hívták, és korábban divat volt rá hivatkozni. Azt mondta, „az a demokrata, aki nem fél”.
Egyébként pedig a bloggal kapcsolatban én mindig azt a latin mondást szoktam mondani:
Aquila non captat muscas! Sas nem kapkod légy után.” (szerkesztői megjegyzés: „...legyek után.”)

[1] „Fenyegetés”, „zsarolás”, „nemzeti együttrettegés rendszere” -kemény szavak ezek. Blogunkban soha nem fenyegetünk és nem zsarolunk senkit, rettegést is csak annyiban keltünk, amennyiben a tisztánlátás megrettentő. Olvasóink tisztában vannak ezzel, de Borbényi Ilona képviselő asszony nyilvánvalóan nem tudhatja, hiszen nem olvassa blogunkat, csak telefonok alapján tájékozódik a tartalomról.

[2] De azért ugye a négy év alatt is lehetnek kérdései a lakosságnak? Vagy Ön ezt úgy képzeli el, hogy a lakosság döntött, azután fogja be a száját négy évig, amikor majd újra szavazhat? Ez érdekes elgondolás, főleg mert négy év alatt nagyon sokat változhat az ember… például, ha az érdekei úgy irányítják, hogy egyezséget kössön a „nagy ellenféllel”, és ezzel új álláshoz juttassa szerettét.

[3] Idézzük a képviselő asszony szavait: „A kritika jó, mert aki becsületesen, tisztességesen akar dolgozni, annak a kritika kihívás, illetve jobb munkára, jobb teljesítményre sarkallja. Tehát tulajdonképpen ezt meg kell köszönni, hiszen, ettől csak javul a helyzet. Én nem olvasom a blogot.”  -Ezek szerint akkor Ön nem annyira szereti az építő kritikát, és nem szeretne jobb teljesítményre „sarkallódni” általa.

Haszilló Ferenc, polgármester:
„Ezért nem olvasom én sem a blogot.”


--------------------------------------------------------

(00:19:45-00:21:30)
Berger József, képviselő:
„Én nem a bloggal kapcsolatban szeretnék hozzászólni, szerintem már túl sok időt fecséreltünk erre… nekem egy kérdésem vagy kérésem lenne. Ugye a központi óvodába jár a kislányom, és szomorúan tapasztaltam azt, ami felütötte a fejét. Két éve volt szó róla, hogy az átadás után penészes lett a fal, vagy több fal is penészes, és ez nagy mértékben jelen van most is, tehát olyan szinten, hogy én megnéztem azt a falat, találkoztam vele, hogy ez szerintem veszélyes a gyerekekre, veszélyes az óvónőkre, az ott dolgozó emberekre. Nem tudom, hogy hogyan lehetne ezen segíteni valahogy. Mindenféleképpen szerintem az építési osztálynak… vagy valami segítséget kérnünk kellene ez ügyben, mert nem kell elmagyarázni, hogy a penésznek milyen légúti megbetegedéseknek végül is a forrása ez a penészgomba, amit ott tenyészik, és ez nem kis mértékben van jelen.”
--------------------------------------------------------

(00:21:30-00:26:00)
Hortobágyiné Németh Tünde, képviselő: 

„Örülök, Berger képviselő úr hozzászólásához, de úgy gondolom, hogy a blogspot témája ilyen egyszerűen nem kerülhet le a napirendről, annál is inkább, mert ez egyrészt -ahogy itt elhangzott- akár büntetőjogi felelősséget, akár etikátlan viselkedést is magában foglal, de ezen továbblépve úgy gondolom, hogy az önkormányzatnak olyan gazdasági információi is górcső alá kerültek ebben a blogspotban, amelyekről tudomásom szerint nyílt ülésen nem hangzott el információ, vagyis úgy gondolom, hogy joggal feltételezem, hogy aki ezt írta, erre vonatkozó információkat közzétett, az vagy nagyon bennfentes, vagy nagyon jól járatos az önkormányzati gazdasági ügyekben és tudta, hogy mit keressen és hol keressen, és hogy azt esetleg miként értékelje, és hogy ezek ne üres szavak legyenek, mondanék is egy példát ehhez kapcsolódóan:
Elhangzott… vagy elhangzott?!… bocsánat… leírva megtalálható ezen a blogspoton, hogy az önkormányzat a 2012. évi önkormányzati költségvetési rendeletének egyik mellékletében, ahol a bevételek szerepelnek 120 millió Ft szerepel ingatlan értékesítésből, és megjegyzi, hogy nem tartja valószínűnek, hogy ez be fog következni, mert az elmúlt 10 évben sem volt összesen ekkora értékű ingatlanértékesítés, vagy pedig olyan információk is szerepelnek, amelyekről én, mint képviselő sem volt… egészen odáig, amíg el nem olvastam tudomásom, és hogy ez is valamilyen szinten szerintem a bennfentességére, vagy a bizalmas információ szerzési lehetőségére ad okot hivatkozni.
Erre is említenék egy példát: Az egyházi iskolával kapcsolatosan beszél vagy ír arról, hogy az önkormányzat valamikor tavaly augusztus-szeptemberében az önkormányzatnak került átutalásra egy 20 millió forintos támogatás, ami igazából már az egyházi iskolát illette volna meg, és hogy ez a pénz hosszasan keringett, és csak később derült ki, hogy ez már nem az önkormányzatot illette volna meg, azt az önkormányzat elköltötte, és hogy ennek ellentételezéseként az idei évben nem fizeti ki –jogosan valamilyen szinten- a gázfogyasztásának a díját, illetve a… azt hiszem, hogy a sportcsarnok használatáért sem fizet. Tehát még én sem kaptam erről semmilyen módon tájékoztatást. Nagyon sajnálom, hogy ilyen egyáltalán előfordulhat, és kérném az illetékeseket egyúttal, hogy akkor esetleg a képviselőket is tájékoztassák erről, illetve azokat, akik mondjuk nem tudnak erről az információról.
És visszatérnék erre a 120 millió forintos ingatlanértékesítési tervünkhöz, hogy bár biztos minden képviselőtársam emlékezik arra a bizonyos testületi ülésre, amikor erről szó volt, hogy én akkor sem szavaztam igennel az ehhez kapcsolódó elő… ehhez kapcsolódó terveinkre, de mi van akkor, ha esetleg… van ebben némi igazság, hogy esetleg… nem tudom, én javasolnám, hogy gondolkodjunk el azon közösen, hogy milyen terveket tudnánk létrehozni arra az esetre, ha ez valóban nem valósul meg. Mert ha 120 millió forint bevétel nem kerül az önkormányzathoz, akkor bizony a költségvetésünk, ami most még plusz 80 millió forint körüli összeget mutat nagyon gyorsan átbillenhet mínusz 40 millió forintos hiányba is. Annál is inkább, mert hogy ugye a kötvény fizetése a jövő évben igen jelentős összeggel terheli az önkormányzat költségvetését, olyan 120-130 millió forint, és az azt követő 15-16 évben ehhez hasonló mértékű fizetési kötelezettségünk lesz.”

Örülünk, hogy a Hortobágyiné Németh Tünde képviselő asszony vette a fáradtságot és utánanézett dolgoknak, így ő maga is beláthatta, hogy blogunk szerkesztői alapos kutatómunkát végeznek, nem légből kapott információkkal dolgoznak. Sajnos nem sokan vannak a testületből, akik felfigyelnének és utánajárnának az ilyen jellegű tények forrásainak.

De miért csak most?
A képviselő asszony felvetett alapkérdései tökéletesen igazak, ezekről azonban azelőtt kellett volna tájékozódnia, mielőtt elfogadták a város költségvetését. Ön alátámasztja, hogy a költségvetés kozmetikázott, ez már valóban büntetőjogi felelősség. Nem mi tehetünk arról, hogy a polgármester nem tájékoztatta a képviselőket, hogy nem utalták át az iskolának jogosan járó normatív támogatást. Örülünk annak, hogy utólag a blogban megjelentek tájékozódásra ösztökélték Önt. Tudnia kellene, hogy város költségvetése nyilvános, bárki hozzáférhet, csak vannak, akik a nyilvánosságra hozott adatokat ellenőrzik, és azt látják, hogy az elmesélt és a tényleges költségvetés még köszönőviszonyban sincs egymással, vagyis félretájékoztatnak minket, választókat. 


Ugron Gyuláné, képviselő:
„Ezért kértem én, hogy a tartalékot ne bántsuk, mert rettenetesen nagy szükségünk lesz rá, hogy legyen tartalékunk. Bizonyos bizonytalanságok mindig vannak, minden család, minden város költségvetésében, tehát tartalék kell, hogy legyen. Mi családanyák pláne tudjuk, hogy egy igazi jó családi költségvetésnél is kell, hogy az embernek legyen vésztartaléka. Tehát ezért van költségvetési tartalékunk.”   

 Az ilyen felszólalások kapcsán mindig elgondolkodunk, hogy vajon érdemes-e hozzáfűzni bármit is, hiszen mindenki érti... vagyis senki sem érti, de talán nem is kell.



Forrás: a Képviselő-testületi ülés kép- és hanganyaga